martes, 24 de enero de 2012

Miniactivitat 2.1: MODELANT HISTÒRIES

La gent que es dedica a l'educació sol parlar molt amb els companys sobre les activitats que fan a classe, com treballen alguns continguts determinats, quines tècniques utilitzen… perquè d'altres companys també aprenem. Aprenem tant continguts com coses que volem fer o d’altres que no hem de fer o millorar-les ja que uns altres han fallat.

L'aprenentatge a partir d'històries d'altres companys és el que volem demostrar i una web molt interessant és KITE http://kite.missouri.edu/,una pàgina en la qual podem trobar nombroses històries de les quals aprendre.

Per aquest motiu, nosaltres també volem aportar el nostre cas perquè altres companys puguin aprendre d'ell.

Cas parella Mª del Mar Torrecilla i Aida Amat

LLEGENDA DE SANT JORDI
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
Es pretén que aquests alumnes acabats d’arribar a Catalunya coneguin la nostra història i cultura. Per conèixer la llegenda de Sant Jordi es proposa que la representin buscant els personatges per internet així com escenaris i després ho representin i facin un muntatge.
ÍNDEX
CONTINGUT GENERAL
ACCÉS AL TEXT
Context General
Experiència en ensenyament
1 any
---
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
Poca experiència en les TIC en educació però les fa servir molt a l’aula. Ús alt a nivell personal.
---
Tipus d’escola
Educació no formal. Programa per l’acompanyament a adolescents immigrants acabats d’arribar.
---
Localització del centre
Baix Llobregat
---
Connexió
Internet
---
Localització dels recursos tecnològics
Punt Òmnia. Sala amb 17 ordinadors amb connexió a internet i tot tipus de programes.
---
Situació sòcio - econòmica dels alumnes
Baixa
---
Context de la història o cas
Nivell dels alumnes
Nivell baix respecte la llengua i la societat d’acollida.
---
Àrea / unitat
Coneixement de l’entorn i de la cultura d’acollida.
---
Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat
Activitat realitzada en grups
1. Lectura de la llegenda de Sant Jordi.
2. Recerca per Internet o dibuix propi dels personatges i l’escenografia.
3.Pluja d’idees i redacció tant de la història que es recrearà com de les escenes que formaran la historia (tipus de paisatge, personatges que sortiran, posicions...).
4. Projectar les escenes amb un projector a la pared i sobreposar els personatges i recrear el diàleg ja sigui parlat o com si fossin subtitols.
5. Grabació o fotografia de la recreació (a escollir pel grup).
6. Fer muntatge de fotogrames amb Movie Maker.
7. Passar el video o el video de fotos a la resta de grups.
---
Nivell d’aprenentatge esperat
Conèixer la història (llengenda) i practicar la llengua catalana. Saber utilitzar el projector, la càmera de video i programa d’edició i muntatge
Tipus d’activitat
Aplicació de les TIC i coneixement de la cultura.
---
Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
Internet, projector, camara de video o fotografia, programa d’edició.
---
Raó per la qual la fa servir
Recrear allò que volem aprendre.
---
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
Lectura, anàlisi i representació del contingut cultural que volem aprendre. Treball cooperatiu en petits grups.
---
Dificultats trobades
Poc temps per a fer-ho i desconeixement de l’idioma.
---
Ajuda / col·laboració emprada
Col·laboració entre els components dels grups i amb la professora. Col·laboració externa de les responsables del Punt Òmnia.
---
Rol del professor
Guia de l’activitat. La seva funció és donar recursos i acompanyar en tot el procés.
---
Rol de l’estudiant
Aplicar els coneixements i els recursos dels que es disposa. Treballar cooperativament amb els companys. Principals protagonistes de l’activitat.
---
Resultats
Observacions
Tot i les dificultats amb l’idioma el fet de representar-ho ha mostrat que realment han entès el que voliem i ho han interioritzat.
---
Avaluació de l’aprenentatge
S’ha donat un aprenentatge realment satisfactori ja que han assolit tots els objectius proposats.
---
Lliçó apresa pel professor
Planificar al màxim les activitats i donar explicacions concretes sobre com fer-ho.
---

No hay comentarios:

Publicar un comentario