martes, 24 de enero de 2012

AVALUACIÓ Miniprojecte PAC2.3

1. Lliurament: Has complert amb la data, has enviat la memòria i l'autoavaluació en un missatge, l'arxiu de la memòria no supera els 4 o 5 Mb, és un arxiu de text .doc o .odt…
Si, ho he fet correctament

2. Has fet servir tecnologies col·laboratives tipus web 2.0 per al projecte: bústies compartides del campus, wiki, cmaptools, google docs...?
He realitzat el miniprojecte en grup, per tant en parella em fet servir el google docs i la wiki. Per altre banda, també he fet servir el cmaptools i hem realitzat una webquest.

3. Com valores la claredat expositiva, estructura de la memòria del projecte lliurada, presentació del document, representació gràfica…Claredat del mapa realitzat, portada completa… Has aconseguit l'índex generat automàticament , has recolzat les afirmacions i decisions en bones fonts que has citat bé?
L'estructura de la memòria ha seguit les indicacions dels apartats exposats pel consultor, adaptan-ho a les característiques del projecte. L'índex és automatic i la redacció del document relaciona els referents teòrics amb la seva posa en pràctica a partir de la realització del projecte. En general considero que he seguit totes les indicacions per a realitzar un bon document que també ha estat acompanyat per imatges a fi d'il·lustrar allò que s'ha explicat.

4. Valora com ha quedat el disseny de l'activitat: creativitat, coherència, justificació científica, planificació acurada, adaptació als aprenents. Identificació, tipologia i presentació de problema. ¿Has aconseguit adequar-te als aprenents (problemització fins a quin punt parteix d'unproblema significatiu per ells)? Hi ha un ús de les TIC com a facilitadora, com a generadora, d'aprenentatge significatiu...? Quin paper té l'atuació psicopedagògica en el teu projecte?
L'activitat realitzada és creativa ja que és nova i es fan servir diferents recursos per a fer-la atractiva i motivadora. Els dos pilars bàsics en el disseny han estat les noves tecnologies i les característiques de les alumnes a les quals anaven dirigides. Al treballar uns coneixements demanats per les pròpies alumnes ens asegurem que el problema és significatiu ja que mostren la seva necessitat de trobar-hi resposta.  La palanificació de la posada en pràctica ha estat acurada i realista, per això s'ha fet en les dades marcades. L'ús de les TIC ha estat fonamentl per a la realització del projecte i per tal que l'aprenentatge sigui significatiu ja que és l'eix vertebrador del projecte i facilita que l'arprenentatge sigui significatiu ja que manipulen els coneixements amb els que treballen.

5. ¿Com valores el teu mapa de conceptes "L'Activitat realitzada entre l'Aprenentatge Significatiu recolzat amb la TE": riquesa i concreció dels conceptes representats i les seves relacions d'acord amb els materials de l'assignatura i les activitats realitzades fins al moment?
En el mapa conceptual hem reflectit tota la part conceptual que ens ha guiat en l'elaboració del projecte i alhora les característiques reflectides en el nostre cas. En el mapa també es visualitza la relació entre conceptes i entre els agents que participen en el miniprojecte.

6. ¿Entre totes les parts de l'informe, fas servir els conceptes clau de la PAC2, i especialent els vinculats a l'aprenentatge a partir dels problemes? Fins a quin punt?
Els conceptes clau de la PAC2 van sortint en tots els apartats tot i que potser a vegades s'explica la idea sense anomenar el concepte ja que s'ha explicat anteriorment. En la primera part s'argumenta perquè és un aprenentatge a partir d'un problema i es fa referència a Jonassen i com el nostre projecte es reflecteix en algunes característiques que ell exposa.

7. Has fet una bona descripció del procés seguit? En quin apartat?
Aquesta descripció s'exposa en un apartat anomenat precisament descripció del procés. Aquí es relata el més significatiu de cada sessió utilitzada per a la pràctica el projecte. S'explica en cada dia que es va fer i quins problemes i coses positives van sorgir. No es fa una descripció del procés de disseny sinó que això s'ha explicat al principi de la PAC ampliant el quadre de presentació que es va penjar també al fòrum.

8. ¿Com creus que has fet l'avaluació de l'aprenentatge aconseguit pels aprenents del teu projecte? Com has avaluat l'aprenentatge significatiu?
L'avaluació ha estat diversa, per una part s'ha fet una avaluació continuada per poder adequar el desenvolupament depenent de les dificultats o possibilitats que s'anaven trobant. Per altre banda també es veu una avaluació de cada apartat a partir de les respostes que les nenes escribien en word i una final amb l'elaboració del power point. S'ha avaluat que l'aprenentatge ha estat significatiu per la retentiva dels conceptes més enllà del projecte, per altre banda hem vist que hi ha hagut canvis en els coneixements i que els han interioritzat donant solució al problema de partida.

9. ¿Has fet una bona i objectiva avaluació del disseny, és a dir una avaluació de procés, de tots els elements del procés, també dels recursos emprats? És a dir, has fet una avaluació tecnògica del projecte (això no vol dir avaluació de les tècniques i tecnologies emprades!)? N'has extret conclusions importants per al futur de la pràctica psicopedagògica?
Si he fet una avaluació objectiva del disseny ja que només he reflexionat i avaluat els aspectes que han sortit en el nostre miniprojecte. He extret conclusions sobre les bases que he de tenir alhora de voler crear un altre projecte tot i tenir en compte que les característiques seràn diferents i això marcarà molts aspectes de pròxims projectes.

10. AUTOAVALUACIÓ AC: PAC1: Debat. Encara recordes algun coneixement adquirit al Debat (sobre els conceptes Ciència, Tècnologia, Societat, CTS i les seves  implicacions. Què saps sobre l'argumentació on-line…?)
En aquest primer debat vaig adquirir diversos coneixements que he intentat seguir treballant i mostrant en les següents PACs, per una part vaig adquirir coneixements sobre la relació entre els conceptes i com depenent de la postura que prenguem tot es veu de diferent manera. Els articles generals i els específics sobre cada tema van ser fonamentals per a adquirir el coneixements necessaris per participar en el debat. Per altre banda, l'argumentació i contraargumentació m'ha servit per a expresar les meves idees de manera més clara, visible i raonada.

11. AUTOAVALUACIÓ AC: PAC1: Informe. Encara recordes l'estructura mental que vas representar sobre els conceptes vinculats a la TE? S'ha diferenciat més de l'avaluació inicial després de la PAC2? Hi ha hagut reconstrucció? Hi ha hagut ampliació? Creus que els mapes de conceptes poden ser útils per aprendre i avaluar l'aprenentatge? Cal que hi hagi conflictes per aprendre? Què és el compromís conceptual i què té a veure amb el corrent CTS?
A partir de l'avaluació inicial i després la PAC 1 vaig poder veure plasmats de manera molt clara els meus aprenentatges, sobretot es veu molt visible en el canvi del primer mapa conceptual al segon. Si recordo l'estructura mental i m'ha ajudat en l'elaboració d'aquesta segona PAC. Amb aquesta darrera pac he après encara més i he construit un aprenentatge més ampli i diferenciat de la primera avaluació. Els mapes conceptuals em semblen molt útils ja que són molt visible i impliquen molt resum, això m'ha facilitat l'adquisició de conceptes. La relació entre ells m'ha implicat tenir clar no només el concepte sinó tota la seva explicació. Per tal de seguir CTS hi ha d'haver un compromís conceptual com vaig poder veure en els articles base.

12. OPTATIVA::::::::AUTOAVALUACIÓ AC: PAC2.2: Argumentar i fer-ho gràficament, pot servir per a l'aprenentatge?  Et va agradar l'activitat? Vas aprendre dels companys? Et pot servir per a la pràctica psicopedagògica?
L'argumentació gràfica si serveis per a l'aprenentatge i això ho he pogut veure no només en aquesta pac sinó en totes les demés per exemple a partir dels mapes conceptuals. L'activitat em va agradar ja em basava en la meva experiència i alhora la de diferents companys. Així vaig adquirir recursos i ideas que desrpès he portat a la pràctica.

13. AUTOAVALUACIÓ AC: PAC2.3: Has après alguna cosa al voltant del disseny de situacions d'e-a? Els problemes els hem d'evitar sempre o els hem/podem "fer servir" significativament?
Mai havia dissenyat un projecte com el d'aquesta PAC i per tant m'ha estat molt útil. He ampliat els meus coneixements sobre les situacions d'e-a i respostes a aquestes situacions. Els problemes han de servir per tal que hi hagi un canvi i no s'han d'evitar sinó fer-los servir per provocar una transformació, entendre els conflictes com a facilitadors del canvi.

14. Has fet servir el blog com a portafòlio d'autoavaluació continuada de competències. Has interactuat amb altres companys en relació a les preguntes-trampa de l'autoavaluació? Ha canviat la teva posició en relació als determinismes?
La meva concepció respecte els determinismes va canviar i em va permetre poder agafar el millor de cadascuna per crear una posició intermitja. L'utilització del blog ha estat on més he fallat ja que per manca de temps no he fet més d'allò que s'exigia com a mínim a l'assignatura. Per aquesta raó la meva interactuació amb els companys en aquest sentit ha estat molt poca.

15. AUTOAVALUACIÓ AC: Activitats opcionals: Has estudiat i compartit els casos de Cabero i Jonassen?Has col·laborat al fòrum amb eficàcia?  Has compartit els recursos i comentaris dels companys i consultor?
En les activitats opcionals han estat en les que no he participat degut a la quantitat d'assignatures de la UOC i les hores de treball.

No hay comentarios:

Publicar un comentario